Máv blog

Esztergom: Új menetrend, kevesebb menetidő

2018. május 21. 15:25 - Dániel man

A Budapest–Esztergom vonalon, május 20-án, vasárnaptól a villamos üzemű FLIRT motorvonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet vezet be a MÁV-START. A gyorsított személyvonatok esetében 62 percre csökken a menetidő a Nyugati pályaudvar és Esztergom között.

A május 20-tól, december 8-ig érvényes vonali menetrend lentebb letölthető.

Jövő héttől, munkanapokon az óránkénti két gyorsított vonatpár 30 percenként közlekedik – eltérő megállási renddel – Budapest-Nyugati pályaudvar és Esztergom között. Angyalföld–Piliscsaba állomások között minden állomáson és megállóhelyen megállva óránként egy vonatpár közlekedik, Piliscsabáig 38 perc alatt lehet majd eljutni. A Budapestről 6:51-től 20:51-ig közlekedő gyorsított vonatoktól a piliscsabai személyvonatokra csatlakozást biztosít a vasúttársaság Angyalföldön, minden órában – 6 perces átszállási idővel. Csúcsidőn kívül pedig minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatok közlekednek óránként a Nyugati pályaudvar és Esztergom, valamint a Nyugati és Piliscsaba között, így Piliscsabára a késő esti órákban 30 percenkénti utazási lehetőséget biztosít a vasúttársaság.

Munkaszüneti napokon, napközben 30 percenként közlekednek a vonatok a Nyugati és Esztergom között (az egyik zónázóvonat Budapest-Nyugati–Piliscsaba között csak a nagy forgalmú megállóhelyeken, Piliscsaba és Esztergom között pedig mindenhol megáll, a másik Magdolnavölgy és Piliscsév kivételével mindenhol megáll). Csúcsidőn kívül, óránként minden megállóhelyen és állomáson megállnak a vonatok a teljes vonalon.

A vasútvonal korszerűsítésével összefüggő munkák még folyamatban vannak; ezen feltételek mellett is mindent megtesz a vasúttársaság a menetrend betartása érdekében, de késések előfordulhatnak a vonalon.

A pályafelújításnak és villamosításnak köszönhetően április 9-től közlekednek elektromos FLIRT-szerelvények a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán a korábban üzemeltetett dízelmotorvonatok helyett. Az esztergomi vonalon utazók jelentős színvonaljavulást tapasztalhatnak, ugyanis a népszerű és modern Stadler FLIRT motorvonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. Az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 milliót forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása az esztergomi vonalon, a Desiro motorvonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.

Forrás: Máv

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mavblog.blog.hu/api/trackback/id/tr7213990578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása